Functie
Wat ga je doen?
- Je ondersteunt de nieuwe teamleider Handhaving bij het opbouwen, professionaliseren en ontwikkelen van het team Handhaving
- Je geeft kennisoverdracht, begeleiding en advies zodat de nieuwe teamleider het team volledig zelfstandig kan aansturen
- In fase 1 (januari – maart) stuur je het team Handhaving aan en bereid je de komst van de nieuwe vaste teamleider voor
- In fase 2 (maart – juni) werk je de nieuwe teamleider/medewerker in, coach je en begeleid je hem of haar, waarbij de inzet geleidelijk wordt afgebouwd afhankelijk van de ontwikkeling en kwaliteiten
- Je helpt de nieuwe teamleider het team Handhaving stevig neer te zetten
- Je maakt de werkprocessen en prioriteiten helder
- Je organiseert de samenwerking met interne en externe partners
- Je zorgt dat de nieuwe teamleider zelfstandig uitvoering kan geven aan WPG- en AVG-verplichtingen, inclusief DPIA’s en audits
- Je adviseert over het effectief inzetten en verder inrichten van het handhavingssysteem Op Orde
- Je analyseert de huidige situatie van het team Handhaving en geeft prioriteitenadvies voor de eerste maanden van de nieuwe teamleider
- Je begeleidt de nieuwe teamleider bij teamontwikkeling, samenwerking intern/extern en persoonlijke leiderschapsstijl, zonder zelf leiding te geven
- Je draagt kennis over over processen, audits, DPIA’s en verbeterplannen en levert formats en werkinstructies aan
- Je adviseert en begeleidt bij het inrichten en optimaliseren van werkprocessen voor BOA’s
- Je stelt een adviesrapport op met vervolgstappen en aanbevelingen
Functie-eisen
Wat heb je nodig?
- Een afgeronde opleiding op minimaal WO-bachelorniveau in de richting van Rechten
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van de professionalisering van teams en werkprocessen als procescoördinator of leidinggevende toezicht en handhaving bij een gemeente, inclusief een toelichting waar dit is opgedaan
- Aantoonbare werkervaring met de juiste uitvoering van de WPG en AVG, inclusief het begeleiden van DPIA’s en audits door een externe partij
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden en coachen van medewerkers op het gebied van handhaving
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het vormgeven van een digitale infrastructuur ten behoeve van de werkprocessen, inclusief vermelding van een referentieopdracht
Je kunt op deze vacature reageren tot 25/12/25
Aanbod
- Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent
- Een opdracht van 6 maanden
- Met optie tot 2 maal 3 maanden verlenging
- Een opdracht van 36 uur per week
- Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
- Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor