Functie

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de nieuwe teamleider Handhaving bij het opbouwen, professionaliseren en ontwikkelen van het team Handhaving
  • Je geeft kennisoverdracht, begeleiding en advies zodat de nieuwe teamleider het team volledig zelfstandig kan aansturen
  • In fase 1 (januari – maart) stuur je het team Handhaving aan en bereid je de komst van de nieuwe vaste teamleider voor
  • In fase 2 (maart – juni) werk je de nieuwe teamleider/medewerker in, coach je en begeleid je hem of haar, waarbij de inzet geleidelijk wordt afgebouwd afhankelijk van de ontwikkeling en kwaliteiten
  • Je helpt de nieuwe teamleider het team Handhaving stevig neer te zetten
  • Je maakt de werkprocessen en prioriteiten helder
  • Je organiseert de samenwerking met interne en externe partners
  • Je zorgt dat de nieuwe teamleider zelfstandig uitvoering kan geven aan WPG- en AVG-verplichtingen, inclusief DPIA’s en audits
  • Je adviseert over het effectief inzetten en verder inrichten van het handhavingssysteem Op Orde
  • Je analyseert de huidige situatie van het team Handhaving en geeft prioriteitenadvies voor de eerste maanden van de nieuwe teamleider
  • Je begeleidt de nieuwe teamleider bij teamontwikkeling, samenwerking intern/extern en persoonlijke leiderschapsstijl, zonder zelf leiding te geven
  • Je draagt kennis over over processen, audits, DPIA’s en verbeterplannen en levert formats en werkinstructies aan
  • Je adviseert en begeleidt bij het inrichten en optimaliseren van werkprocessen voor BOA’s
  • Je stelt een adviesrapport op met vervolgstappen en aanbevelingen

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO-bachelorniveau in de richting van Rechten
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van de professionalisering van teams en werkprocessen als procescoördinator of leidinggevende toezicht en handhaving bij een gemeente, inclusief een toelichting waar dit is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring met de juiste uitvoering van de WPG en AVG, inclusief het begeleiden van DPIA’s en audits door een externe partij
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden en coachen van medewerkers op het gebied van handhaving
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het vormgeven van een digitale infrastructuur ten behoeve van de werkprocessen, inclusief vermelding van een referentieopdracht

Je kunt op deze vacature reageren tot 25/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 2 maal 3 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je begeleidt diverse plannen en projecten in Pasgeld, als onderdeel van de gebiedsontwikkeling RijswijkBuiten
  • Je bent flexibel in de uitvoering van je werkzaamheden, maar stemt deze af op wat de organisatie/opdrachtgever vraagt
  • Je werkzaamheden vallen binnen de algemeen geldende kaders van de gemeente Rijswijk, maar je kunt binnen die kaders eigen keuzes maken
  • De voortgang van de uitvoering bespreek je met je opdrachtgevers en je legt verantwoording af aan de directie van het programmabureau RijswijkBuiten
  • Je werkzaamheden zijn additioneel, niet ondergebracht bij werknemers in loondienst, en je geeft geen leiding
  • Je voert de werkzaamheden uit binnen een structuur die voldoet aan informatiebeveiliging, inclusief werken binnen de gemeentelijke IT-omgeving met bijbehorend mailadres
  • Je bent aanwezig bij vergaderingen die betrekking hebben op de inhoud en uitvoering van de opdracht en eventueel bij werk-appgroepen

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Gebiedsontwikkeling en gebiedstransformaties als onderdeel van integrale gebiedsontwikkeling, waarin zowel woningbouw als bedrijvigheid onderdeel uitmaken, in opdracht van een gemeente
  • Minimaal een afgeronde HBO-bacheloropleiding op het gebied van Bouwkunde, Stedenbouw of Planologie

Je kunt op deze vacature reageren tot 24/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 12 maanden 
  • Met optie tot 3 maal 12 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 16 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je draagt bij aan de ambities voor 2030 door inwoners te helpen zelfstandig te blijven wonen
  • Je verdiept je in de persoonlijke situatie van de inwoner en plant samen het nodige maatwerk om bewegingsvrijheid en zelfstandigheid te waarborgen
  • Je voert keukentafelgesprekken en geeft advies over relevante voorzieningen
  • Je indiceert en kent zo nodig maatwerkvoorzieningen, waaronder begeleiding, toe
  • Je stelt de inwoner centraal
  • Je werkt samen met collega’s en partners om een integraal team te creëren dat optimaal kan inspelen op de behoeften van de inwoners
  • Je bent de spil binnen het sociaal team en hebt kennis van WMO, maar toont ook nieuwsgierigheid naar andere domeinen zoals Participatie, Jeugd en Schuldhulpverlening

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente
  • Afgeronde HBO-opleiding en ervaring en kennis van de WMO, zowel van de ‘oude’ als de ‘nieuwe’ taken
  • Verbinder, ruimdenkend, kan professionals bij elkaar brengen in het belang van de klant (casusregie)
  • Durft creatieve oplossingen voor te stellen en besluiten te nemen
  • Bereid om jezelf verder te ontwikkelen in kennis van de Jeugdwet en Participatiewet
  • Aanpakker die niet loslaat, sterk in de dialoog en goed in verbinding met anderen
  • Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering
  • Functioneert goed in een hectische omgeving en houdt het hoofd koel
  • Schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden

Je kunt op deze vacature reageren tot 24/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 3 maanden 
  • Een opdracht van 32 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Analyseren: werkprocessen en informatiestromen in kaart brengen en knelpunten signaleren
  • Inventariseren en vertalen: wensen en behoeften ophalen bij zorgprofessionals en management en vertalen naar duidelijke requirements of user stories
  • Adviseren: impact analyses en business cases opstellen; adviseren over verbeteringen in processen en systemen
  • Begeleiden: deelnemen aan projecten (bv, Agile), ondersteunen bij implementatie en testen van nieuwe oplossingen
  • Communiceren: zorgen voor heldere afstemming tussen management, gebruikers en systemen
  • Begeleiden en trainen: het opleiden en trainen van nieuwe medewerkers t.a.v. gebruik van DIVER en rapportages of introduceren van nieuwe rapportages
  • Berekenen en bewaken van het basispakket JGZ
  • Opstellen en monitoren van de begroting in DIVER
  • Analyseren van data uit DIVER en omzetten naar producten uit de P&C-cyclus
  • Coördineren van updates en optimalisaties in DIVER in samenwerking met leveranciers en functioneel beheer

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Je bent in het bezit van een erkende HBO of WO opleiding bij voorkeur in Bedrijfskunde
  • Je bent in het bezit van Cybersecurity/informatiebeveiliging
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als beleidsadviseur data, data analist of business controller in de (jeugd) zorg
  • Je hebt minimaal 2 jaar kennis van DIVER, ervaring met DIVER of soortgelijke tool

Je kunt op deze vacature reageren tot en met 30/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent
  • Een opdracht van 6 maanden met optie tot verlenging
  • Een opdracht van 36 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat op huisbezoek of neemt telefonisch contact op met mensen die zich bij het Gebiedsteam hebben gemeld
  • Je hebt kennis van WMO, specifiek het oppakken en afhandelen van WMO-aanvragen, voorzieningen en complexe woningaanpassingen zoals inloopdouches, verbouw van woningen en zorgunits
  • Je analyseert complexe casussen voor woningaanpassingen
  • Je begeleidt het gehele proces van advies en offerte-aanvraag tot realisatie en oplevering, inclusief bewaking van budgetten en planning
  • Je werkt samen met leveranciers, aannemers, indicatiestellers en andere zorgpartners
  • Je toetst of de aanpassing voldoet aan de eisen, zoals minimale afmetingen, draaicirkels en WMO-beleid
  • Je kunt indien gewenst ook andere WMO-voorzieningen afgeven
  • Je verheldert en analyseert hulpvragen en mobiliseert samen met betrokkenen hun netwerk
  • Je stelt een helder plan van aanpak op, waarbij de hulpvraag beantwoord wordt en alle relevante leefgebieden betrokken zijn
  • Je biedt informatie en advies op een begrijpelijke wijze
  • Je maakt makkelijk contact, kunt je inleven in andermans situatie en staat stevig in je schoenen
  • Je houdt oog voor de mens achter het gedrag en de vraag en houdt de regie bij de mensen zelf
  • Je bent betrouwbaar, kent wet- en regelgeving en kunt dit op de juiste manier overbrengen
  • Je kunt snel schakelen en prioriteiten stellen
  • Je werkt zelfstandig, maar weet ook de samenwerking met collega’s te vinden
  • Je bent communicatief vaardig en gaat zorgvuldig te werk bij het rapporteren en verwerken van (persoons)gegevens
  • Je bouwt een netwerk op met korte lijnen voor snel doorverwijzen via de juiste kanalen
  • Je hebt plezier in het oppakken en afhandelen van WMO-aanvragen en weet de reikwijdte van de WMO goed uit te leggen

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het Sociaal Domein, specifiek met WMO-voorzieningen, begeleiding en (complexe) woningaanpassingen
  • Kennis van gemeentelijke systemen is een pré
  • Afgeronde relevante HBO- opleiding, bij voorkeur een sociaal-agogische beroepsopleiding zoals Social Work

Je kunt op deze vacature reageren tot 01/01/26

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 11 maanden  
  • Een opdracht van 32 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat planologische procedures begeleiden voor woningbouwprojecten waaronder uitleglocaties in kleine kernen
  • Je gaat ruimtelijke randvoorwaarden en toetsingskaders opstellen voor woningbouwinitiatieven
  • Je gaat planologische procedures begeleiden voor nieuwe werklocaties
  • Je gaat ruimtelijke randvoorwaarden formuleren die aansluiten bij economische en ruimtelijke beleidsdoelen
  • Je gaat ruimtelijke beleidskaders ontwikkelen voor herontwikkeling en transformatie binnen bestaand stedelijk gebied
  • Je gaat adviseren over integrale oplossingen met aandacht voor duurzaamheid mobiliteit en leefbaarheid
  • Je gaat ruimtelijke kaders opstellen voor de huisvesting van migranten
  • Je gaat planologische procedures begeleiden om huisvesting van migranten juridisch en planologisch mogelijk te maken
  • Je gaat samenwerken met projectleiders en communicatiecollega’s aan het vormgeven van participatietrajecten
  • Je gaat waar nodig zelf optreden als projectleider bij kleinere ruimtelijke ontwikkelingen
  • Je gaat meedenken over andere ruimtelijke vraagstukken en ontwikkelingen binnen de gemeente

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met ruimtelijke procedures binnen of ten behoeve van een overheidsinstelling in stedelijk gebied
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van kaders voor transformaties van bestaand stedelijk gebied

Je kunt op deze vacature reageren tot 06/01/26

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 12 maanden 
  • Een opdracht van 36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je bent het aanspreekpunt en sparringpartner voor bestuurders, projectleiders en beleidsmedewerkers
  • Je stelt communicatiestrategieën en -plannen op voor verschillende projecten op het gebied van opvang asielzoekers en Oekraïense ontheemden en voert deze zelf uit
  • Je bent communicatieve sparringpartner voor het bestuur bij veiligheids- en crisiskwesties
  • Je bedenkt, begeleidt en voert de communicatie uit voor de ontwikkeling van een nieuw dorpshart voor een van onze dorpen
  • Je bedenkt, begeleidt en voert de communicatie uit voor een nieuw dorpshuis binnen dat project
  • Je schrijft pakkende content en beantwoordt persvragen met betrekking tot deze thema’s

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding
  • Jarenlange ervaring als communicatieadviseur binnen een gemeentelijke organisatie
  • Ruime ervaring met participatietrajecten en projectmatig werken
  • Goed gevoel voor politiek-bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen
  • Sterke omgevingssensitiviteit en vermogen om te schakelen op strategisch, tactisch en operationeel niveau
  • Overtuigingskracht en adviesvaardigheden, waarmee je je staande houdt in een team van mondige en betrokken collega’s
  • Uitstekende plan- en organisatievaardigheden en het vermogen om ideeën om te zetten in concrete acties
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, met oog voor verschillende doelgroepen zoals inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden

Je kunt op deze vacature reageren tot 24/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 6 maanden  
  • Een opdracht van 20 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat communicatie- en participatieplannen opstellen en deze zelfstandig uitvoeren binnen het programma Duurzaamheid
  • Je gaat samenwerken met lokale stakeholders zoals buurtinitiatieven inwoners stichtingen en bedrijven en campagnes vormgeven gericht op informeren gedragsverandering en bewustwording
  • Je gaat content creëren voor en plaatsen op diverse communicatiekanalen waaronder een participatieplatform
  • Je gaat inhoudelijke en langere termijn doelen op het gebied van energietransitie circulariteit en klimaatadaptatie biodiversiteit vertalen naar praktische communicatiemiddelen en passende participatieprocessen
  • Je gaat intensief samenwerken met collega’s binnen het programma Duurzaamheid in een dynamische omgeving waarin meerdere acties en projecten gelijktijdig worden uitgevoerd

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Aantoonbare afgeronde communicatieopleiding op minimaal HBO-bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven en plaatsen van content op diverse communicatiekanalen
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur

Je kunt op deze vacature reageren tot 05/01/26

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 2 maal 6 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 24 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je buigt je over de interpretatie van wet- en regelgeving rondom externe veiligheid, zoals het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal) en het Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)
  • Je adviseert over ruimtelijke ontwikkelingen en risicovolle milieubelastende activiteiten
  • Je bent bekend met termen zoals plaatsgebonden risico, aandachtsgebieden, voorschriftengebieden, QRA en richtlijnen uit de Publicatiereeks Gevaarlijke Stoffen (PGS)
  • Je brengt externe veiligheidsrisico’s in kaart en adviseert opdrachtgevers over te nemen maatregelen
  • Je bent betrokken bij verschillende projecten en komt samen met collega’s en opdrachtgevers tot veilige, werkbare en passende oplossingen
  • Je fungeert als interne vraagbaak voor externe veiligheid en legt zelfstandig en proactief de verbinding met andere vakgebieden binnen de ODBN
  • Je vakgebied is breed en omvat ruimtelijke ontwikkelingen, vergunningverlening, toezicht en algemene ontwikkelingen op het gebied van omgevingsveiligheid
  • Je werkt samen met collega’s, bedrijven, veiligheidsregio, andere omgevingsdiensten, provincie en gemeenten binnen de regio Noordoost Brabant

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Afgeronde relevante HBO-opleiding
  • Actuele kennis van en minimaal 5 jaar werkervaring op het werkterrein
  • Goede adviesvaardigheden
  • Gevoel voor en ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Flexibele instelling, verantwoordelijk voor eigen werk en deadlinegericht
  • Denken en handelen vanuit meedenken én vooruitdenken

Je kunt op deze vacature reageren tot 30/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 3 maanden  
  • Een opdracht van 32 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat een kennis- en innovatieagenda (KIA) opleveren met een sterke focus op digitale weerbaarheid en leefbaarheid als economische groeimotoren voor de regionale economie
  • Je gaat deze agenda operationaliseren zodat de strategie concreet kan worden uitgevoerd
  • Je gaat bijdragen aan het verbinden van kennis, innovatie en beleid binnen de regio om economische groei te stimuleren
  • Je gaat samenwerken met verschillende stakeholders zoals overheden, kennisinstellingen en bedrijfsleven om de KIA effectief vorm te geven
  • Je gaat resultaten monitoren en bijsturen waar nodig om de impact op digitale weerbaarheid en leefbaarheid te maximaliseren

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing; bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld waaronder laptop telefoon en toebehoren
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsadvisering beleidsontwikkeling én projectmanagement in een regionale context

Je kunt op deze vacature reageren tot 26/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 12 maanden 
  • Met optie tot 1 maal 6 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 16 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor