Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat CIM-VTH (Conceptueel Informatiemodel) implementeren binnen omgevingsdiensten op basis van versie 1.0, inclusief landelijke ondersteuning, coördinatie en kennisuitwisseling
  • Je gaat het RMBA-register (tijdelijk MBA-register) in gebruik nemen, inclusief raadpleegfunctie en monitoring van datakwaliteit met jaarlijkse kwaliteitsverbetering van minimaal 30%
  • Je gaat de start van datagedreven vergunningverlening (DGV) bij koplopers begeleiden op basis van circa 80 gedigitaliseerde vergunningen en richting 2030 uitrollen als standaard voor actuele en herbruikbare vergunninginformatie
  • Je gaat toezichtinformatie en dashboards ontwikkelen en implementeren met gestandaardiseerde controlepunten in drie branches, die inzicht geven in nalevingsgedrag en veelvoorkomende overtredingen
  • Je gaat tactisch-bestuurlijke en ambtelijk-functionele overlegstructuren inrichten, aansturen en bewaken, en zorgen dat de juiste gremia en werkgroepen het werk uitvoeren of geïnformeerd worden
  • Je gaat portefeuilleberaad Data & IV coördineren voor strategische en bestuurlijke afstemming door directeuren van omgevingsdiensten
  • Je gaat het Kennisplatform Informatiemanagers faciliteren voor functioneel-technisch overleg over implementatie, adoptie en gebruiksvraagstukken
  • Je gaat vakberaden en gremia verbinden om landelijke en decentrale initiatieven te coördineren, versnippering te voorkomen en buy-in te creëren
  • Je gaat kwaliteitsmonitoring inrichten, zoals dashboards met KPI’s voor adoptie, standaardgebruik en datakwaliteit
  • Je gaat adviseren over governance en eigenaarschap van centrale voorzieningen, adoptiestrategieën voor DGV, toezichtdashboards en gegevensdiensten, en digitale stelselarchitectuur
  • Je gaat het Europees aanbestedingsproces voor UPLO in 2026 uitvoeren voor leveranciersselectie voor structurele ondersteuning, ontwikkeling en hosting
  • Je gaat de IT-regieorganisatie voor UPLO inrichten en borgen, inclusief functioneel beheer, releasebeheer, technische ondersteuning, hosting en governance van content en gebruikersrollen
  • Je gaat een duurzaam beheermodel ontwikkelen voor UPLO in samenhang met andere digitale voorzieningen en sturen op integratie, interoperabiliteit en gebruiksvriendelijkheid
  • Je gaat nauw samenwerken met het Programma Digitalisering VTH van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing; bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld zoals laptop, telefoon en toebehoren
  • Aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen en implementeren van digitale stelselvoorzieningen zoals registers, informatiemodellen, toezichtinformatie en kennisplatforms in samenwerking met meerdere bestuurslagen
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als eerste adviseur voor een bestuurlijke portefeuillehouder of directie binnen een interbestuurlijke context
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van complexe IV- of dataprogramma’s
  • Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met of binnen omgevingsdiensten
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en begeleiden van bestuurlijke en ambtelijke gremia zoals portefeuilleberaden, klankbordgroepen of vak beraden
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende van verandertrajecten met meerdere stakeholders

Je kunt op deze vacature reageren tot 20/11/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 12 maanden maanden 
  • Met optie tot 2 maal 24 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat content beheren, verbeteren en overzetten op verschillende digitale platforms van de gemeente
  • Je gaat bijdragen aan de migratie naar een nieuw CMS (WordPress) en de overgang naar een nieuw intranet (SharePoint)
  • Je gaat zorgen dat content vindbaar, toegankelijk en actueel is
  • Je gaat samenwerken met collega’s van het Mediateam, de Newsroom en de afdeling Communicatie & Kabinetszaken
  • Je gaat meewerken aan digitale projecten die de online zichtbaarheid, toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van de gemeente verbeteren
  • Je gaat fungeren als aanspreekpunt voor SEO en meedenken over UX en structuur van webcontent
  • Je gaat het overzicht bewaken tijdens contentmigraties en ondersteunen bij voorkomende werkzaamheden binnen het team

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Afgeronde HBO-opleiding
  • Ervaring met WordPress en SEO
  • Ervaring met contentbeheer en -migratie binnen grote complexe organisaties

Je kunt op deze vacature reageren tot 12/11/25

Aanbod

  • Een goed salaris 
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 2 maal 3 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 24-32 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat anterieure overeenkomsten opstellen en beoordelen voor met name kleinere particuliere initiatieven
  • Je gaat overeenkomsten opstellen en beoordelen voor koop en verkoop van onroerend goed, waaronder woningbouw- en bedrijfskavels
  • Je gaat huurovereenkomsten opstellen en beoordelen
  • Je gaat overeenkomsten opstellen en beoordelen met betrekking tot zakelijke rechten zoals erfpacht en opstal
  • Je gaat zorgen voor de notariële afhandeling van dossiers
  • Je gaat overige juridische werkzaamheden uitvoeren op het gebied van grondzaken en vastgoed binnen de afdeling Vastgoed en Grond

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Afgeronde HBO/WO-opleiding Rechten
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met de genoemde werkzaamheden in de opdrachtomschrijving

Je kunt op deze vacature reageren tot 12/11/25

Aanbod

  • Een goed salaris 
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 3 maal 6 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 24-28 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je maakt handhaving binnen het bouw- en woningtoezicht tot jouw passie en kent de regels door en door
  • Je vertaalt nieuwe ontwikkelingen snel naar de praktijk en voert deze zelfstandig door
  • Je werkt zelfstandig en bent tegelijkertijd een teamplayer die kennis deelt met collega’s
  • Je bent verantwoordelijk voor het gehele handhavingstraject van begin tot eind
  • Je houdt toezicht op de naleving van wet- en regelgeving in de bebouwde en onbebouwde ruimte
  • Je adviseert andere afdelingen en vakgroepen over handhavingsvraagstukken
  • Je levert een bijdrage aan vakgroepoverstijgende projecten en vraagstukken
  • Je zet jouw expertise samenwerkingsgericht in voor het algemeen belang van de gemeente Apeldoorn

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding Rechten
  • Beschikbaar zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 december, voor 32 tot 36 uur per week
  • Minimaal twee jaar relevante en aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist

Je kunt op deze vacature reageren tot 03/11/25

Aanbod

  • Een goed salaris 
  • Een opdracht van 3 maanden 
  • Met optie tot 2 maal 3 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 32-36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Een stevige adviesrol pakt in (complexe) vraagstukken. Je verzorgt hierbij de juridische advisering op brede privaatrechtelijke vraagstukken op het gebied van (Europees) aanbestedingsrecht, contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, de wet markt en overheid en overige privaatrechtelijke onderwerpen
  • Signaleert, volgt en evalueert ontwikkelingen en verricht onderzoek. Je vertaalt deze ontwikkelingen in voorstellen en zoekt draagvlak voor strategieën en presenteert effecten en doelstellingen
  • In staat bent om bij privaatrechtelijke vraagstukken zowel schriftelijk als verbaal in heldere taal verschillende scenario’s met de daarbij horende risico’s te schetsen
     

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Actuele aantoonbare werkervaring op de rechtsgebieden: Aanbestedingsrecht, contractenrecht en aansprakelijkheidsrecht
  • Een WO/masteropleiding Rechten afgerond

Je kunt op deze vacature reageren tot en met 03/11/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 6 maanden
  • Met optie tot 2 maal 6 maanden verlenging
  • Een opdracht van 32 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat actief bijdragen aan het verder ontwikkelen van nieuwe werkwijzen en technieken, zoals risicomanagement, BIA’s en CSA’s
  • Je gaat workshops voorbereiden, houden en uitwerken, onder andere over BCM in continuïteitsplannen
  • Je gaat gesprekken voeren binnen de organisatie over informatiebeveiliging gekoppeld aan het businessperspectief
  • Je gaat BIA’s, CSA’s en risicoanalyses uitvoeren en inkoopeisen opstellen en zo nodig het instrumentarium bijstellen
  • Je gaat gap-analyses uitvoeren
  • Je gaat risicomanagement vanuit de business verbinden aan frameworks binnen de IT
  • Je gaat bevindingen en resultaten documenteren en de voortgang van implementatie bewaken

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring binnen informatiebeveiliging
  • HBO/WO werk- en denkniveau, aan te tonen met relevante werkervaring of diploma’s
  • Relevante WO-opleiding en minimaal de werkervaring uit eis 4
  • Relevante HBO- opleiding met aanvullend 4 jaar extra relevante werkervaring, totaal 12 jaar, waaruit het niveau blijkt
  • Ervaring met organisatieverandering, bijvoorbeeld door betrokken te zijn geweest bij minimaal twee verandertrajecten
  • Ervaring met BIA’s, DPIA’s, risicomanagement, BCM, leveranciersmanagement en ISMS, met ervaring op minimaal twee van deze onderwerpen
  • Bekendheid met relevante normen zoals ISO 27001, NIS2 en de BIO, aantoonbaar door minimaal drie trajecten waarin deze normen doorlopend zijn meegenomen
  • Ervaring met het documenteren van resultaten van werkzaamheden en deze ontsluiten voor de organisatie, aantoonbaar door minimaal twee voorbeelden
  • Vermogen om op diverse onderwerpen tegelijk te werken en het overzicht te behouden, met minimaal twee jaar ervaring in diversiteit aan werkzaamheden en eigen rol
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift

Je kunt op deze vacature reageren tot 03/11/25

Aanbod

  • Een goed salaris 
  • Een opdracht van 7 maanden 
  • Met optie tot 1 maal 6 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 32-36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor