Functie

Wat ga je doen?

  • Je levert een bijdrage aan regionale besluitvorming door samen met de lokale beleidsadviseurs Wmo de agenda’s voor regionale overleggen voor te bereiden en te coördineren. Daarnaast ben je voorzitter van het regionale beleidsoverleg Wmo
  • Je stemt Wmo-beleid af en ontwikkelt dit in samenwerking met gemeenten, in samenhang met aanpalende beleidsterreinen zoals Jeugd, Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen, Huiselijk Geweld en Vrouwenopvang, PlusOV, Zorgverzekeringswet en Wet Langdurige Zorg
  • Je bereidt de agenda voor van regionale ambtelijke en bestuurlijke overleggen Wmo
  • Je adviseert bestuurders, waarbij de input vooral afkomstig is van beleidscollega’s bij de gemeenten
  • Je onderhoudt proactief en reactief contact met collega’s van de regiogemeenten en het regioteam, zorgt voor verbinding en afstemming waar nodig, en signaleert (mogelijke) knelpunten en kansen

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • HBO en/of WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling, in het bijzonder Wmo, bij een overheidsorganisatie

Je kunt op deze vacature reageren tot 01/01/26

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 3 maal 4 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 16-20 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Dit ga je doen

Om de TBO (inclusief Open Stelsel voor Derden en het Ontwikkelaarsportaal) op de kaart te zetten, zoekt het Kadaster een ervaren inhuurkracht voor onderstaande (deel)projecten en adviezen:

  • Stakeholder management: Verder professionaliseren en interneren van stakeholdermanagement DSO-LV en opstellen advies hierover. (1 maart 2026)
  • Open Stelsel voor Derden (OSvD): Opstellen van o.a. White Papers ten behoeve van het OSvD in sterke relatie met Stakeholdermanagement. (1 maart 2026)
  • Ontwikkelaarsportaal: Tijdelijk onderhouden van het portaal tot overdracht naar interne medewerker mogelijk is. Opleiden en inwerken vaste interne medewerker. (overdracht op 1 april 2026)
  • Communicatie Calamiteitenorganisatie: Tot de calamiteitenorganisatie werkend belegd is bij de Strategisch Beheer Organisatie verzorgen van de interne- en externe communicatie met betrekking tot calamiteiten voor DSO-LV (1 juni 2026)
  • Opzetten TBO Communicatie met o.a. gebruik van Confluence: Opstellen van een overall communicatieplan en -planning. (1 mei 2026)

De werkzaamheden worden uitgevoerd op zelfstandige basis, waarbij de opdrachtnemer eigen verantwoordelijkheid draagt voor de wijze van uitvoering en er geen sprake is van een gezagsverhouding. Het kan een wens van de opdrachtgever zijn dat de werkzaamheden plaatsvinden op locatie ‘de Grift’ in Apeldoorn of op een andere locatie, zoals Utrecht of Den Haag. Het staat de opdrachtnemer volledig vrij om hier wel of geen gehoor aan te geven.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde WO opleiding
  • Je hebt minimaal 8 jaar werkervaring als Communicatie adviseur met het opzetten van Communicatie trajecten binnen IT samenwerkingsprogramma’s of grote projecten binnen de overheid
  • Je hebt ruime ervaring met communicatie trajecten binnen (overheids) programma’s, hierbij moet je minimaal 3 uitgevoerde opdrachten kunnen benoemen
  • Recente ervaring (in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar) binnen een organisatie die als ZBO wettelijke taken uitvoert
  • Je hebt ervaring met het schrijven en uitvoeren van Communicatie plannen. Benoem minimaal 3 uitgevoerde opdrachten binnen dit criterium
  • Je hebt aantoonbare ervaring met minimaal één communicatie rol binnen een calamiteiten organisatie
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met het Digitale Stelsel Omgevingswet (DSO) (minimaal 4 jaar) en de DSO-LV (de landelijke voorziening)
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring (minimaal 2 jaar) met het Open Stelsel voor Derden
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met Scaled Agile/SAFe
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met IPROX-CMS
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met IPROX-CMS

Je kunt op deze vacature reageren tot 18/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 3 maanden
  • Een opdracht van 36 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Dit ga je doen

Gezien de complexiteit van het programma en de vele partijen die daarin een rol spelen zoekt het Kadaster iemand die advies kan uitbrengen over hoe Risk- & Security management en compliance verder kan worden geprofessionaliseerd binnen TBO en de keten van DSO-LV beerpartners (OBO’s). Het Kadaster verwacht van deze persoon ruime werkervaring in een complex en interbestuurlijk (overheids) stakeholdersveld op directie- en bestuurlijk niveau, bij voorkeur op het gebied van de fysieke leefomgeving en ruimtelijke ordening.

Het opleveren van een advies omtrent het nader professionaliseren van Risk, Compliance en Security management binnen de TBO en de keten van DSO-LV beheerpartners (OBO’s). Dit advies moet uiterlijk 30 april 2026 opgeleverd worden.

De werkzaamheden worden uitgevoerd op zelfstandige basis, waarbij de opdrachtnemer eigen verantwoordelijkheid draagt voor de wijze van uitvoering en er geen sprake is van een gezagsverhouding. Het kan een wens van de opdrachtgever zijn dat de werkzaamheden plaatsvinden op locatie ‘de Grift’ in Apeldoorn of op een andere locatie, zoals Utrecht of Den Haag. Het staat de opdrachtnemer volledig vrij om hier wel of geen gehoor aan te geven.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde WO opleiding
  • Je hebt een afgeronde EMITA opleiding
  • Je hebt zeer ruime ervaring (> 5 jaar) op niveau van (senior) management/directie advisering
  • Je hebt zeer ruime kennis en ervaring (> 5 jaar) met het inrichten van Risico-, Compliance- en Securitymanagement, Governance en uitbesteding
  • Je hebt minimaal 5 jaar kennis en ervaring met binnen overheden geldende compliance eisen en het inrichten van Risico-, Compliance- en Securitymanagement, Governance en uitbesteding processen bij overheidsorganisaties en/of  zelfstandig bestuursorganen
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met BIO, ISO27000, ISO25010
  • Je hebt zeer ruime ervaring (> 5 jaar) en kennis van Risico- en Kwaliteitsmanagement in grote (overheids) projecten/programma’s
  • Je hebt ruime ervaring (> 5 jaar) kennis en ervaring met Digitaal Stelsel Omgevingswet Landelijke voorziening (DSO-LV)
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met programma’s en projecten conform de SAFe methodiek georganiseerd
  • Je bent gecertificeerd als SAFe Agilist

Je kunt op deze vacature reageren tot 18/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 4 maanden
  • Een opdracht van 32 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor