Functie

Wat ga je doen? 

  • Je adviseert over financiële vraagstukken zoals beheer van de openbare ruimte verkeer ruimtelijke ordening riool- en afvalstoffenheffing en duurzaamheid samen met een andere controller
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers binnen jouw teams en adviseert over de financiële haalbaarheid en gevolgen van beleidsvoorstellen en projecten binnen het Fysiek Domein
  • Je toetst nieuwe ontwikkelingen en voorstellen aan het bestaande beleid en brengt de financiële consequenties in beeld
  • Je adviseert en ondersteunt bij de totstandkoming van de planning & control-producten voor het Fysiek Domein en vervult hierin een trekkersrol
  • Je houdt de controle over geldstromen onderzoekt risico’s en adviseert over beheersmaatregelen
  • Samen met de financieel medewerker Fysiek Domein vorm je een brug tussen jullie teams team planning & control en het team financieel beheer
  • Je overtuigt vanuit een natuurlijke houding in je adviseursrol maar kunt ook omgaan met weerstand
  • Je denkt in mogelijkheden maar bewaakt grenzen en bent een teamplayer die effectief samenwerkt en openstaat voor ideeën en bijdragen van collega’s

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelorniveau in de richting van Finance & Control Bedrijfsadministratie of Bedrijfseconomie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller bij een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën (BBV) en de P&C-cyclus

Je kunt op deze vacature reageren tot 30/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris 
  • Een opdracht van 3 maanden 
  • Met optie tot 3 maal 3 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 32-36 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je stelt het besluitendossier op en beheert dit
  • Je stelt rapportages op
  • Je bereidt contractuele periodieke metingen voor
  • Je ondersteunt bij communicatie
  • Je operationaliseert de dienstverlening MEET
  • Je ontwikkelt de chat RIVM voor het RT
  • Je stelt het archief van de regieorganisatie op en houdt dit bij
  • Je neemt het archief van het Project Nieuwe Huisvesting (PNH) over
  • Je stelt het besluitendossier op en beheert dit

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Minimaal een afgeronde relevante opleiding op het gebied van HBO Facility Management
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van Facilitair Management

Je kunt op deze vacature reageren tot 19/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent
  • Een opdracht van 9 maanden
  • Een opdracht van 24-40 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Dit ga je doen

  • Opstellen, toetsen en voorbereiden van mogelijke wijzigingen van het omgevingsplan, met nadruk op aanpassingen die voortvloeien uit de energietransitie en het aardgasvrij maken van wijken. Denk daarbij ook aan het vergunning vrij maken van klimaatmaatregelen
  • Juridisch vertalen van wijkuitvoeringsplannen naar planregels en beleidsinstrumenten binnen de Omgevingswet
  • Beoordelen van initiatieven en aanvragen voor duurzame energieopwekking, waaronder zonnevelden, windturbines en energiehubs (lokale systemen voor opwek, opslag en uitwisseling van energie)
  • Toetsen van deze aanvragen aan de Regionale Energiestrategie (RES) 2.0 Regio U16, het gemeentelijke beleid van De Bilt (zoals het Beleid Zonnevelden) en relevante wet- en regelgeving
  • Adviseren over juridische consequenties, planologische inpassing en vergunningverlening bij deze energieprojecten
  • Juridisch controleren van gemeentelijke programma’s, waaronder het Warmteprogramma en andere uitvoeringsprogramma’s binnen de energietransitie
  • Adviseren over de juridische houdbaarheid en uitvoerbaarheid van beleidsvoorstellen, verordeningen en subsidieregelingen
  • Adviseren bij overeenkomsten tussen de gemeente en externe partijen (zoals marktpartijen, netbeheerders, woningcorporaties en bewonersinitiatieven)
  • Toetsen van juridische risico’s en borgen van gemeentelijke belangen bij samenwerkingsafspraken
  • Mede verantwoordelijk voor het opstellen, toetsen en controleren van het juridische kader voor het warmtebedrijf wat nu in oprichting is, in samenwerking met het UWO (Uitvoeringsorganisatie) en betrokken partners
  • Adviseren over governance, eigendomsstructuren, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen het warmtebedrijf
  • Zorgdragen voor juridische borging van publieke waarden (transparantie, leveringszekerheid, betaalbaarheid, duurzaamheid)

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ordening/ontwikkeling, bestuursrecht of omgevingsrecht
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van duurzaamheid en ruimtelijke ordening/ontwikkeling in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke instelling
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jurist of juridisch adviseur

Je kunt op deze vacature reageren tot 18/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 12 maanden
  • Met optie tot 1 maal 12 maanden verlenging
  • Een opdracht van 32 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor

Functie

Wat ga je doen?

  • Opstellen en beheren besluitendossier
  • Opstellen rapportages
  • Voorbereiden contractuele periodieke metingen
  • Ondersteunen Communicatie
  • Operationaliseren dienstverlening MEET
  • Ontwikkelen chat RIVM voor RT
  • Archief Regieorganisatie opstellen en bijhouden
  • Overnemen Archief Project Nieuwe Huisvesting (PNH)
  • Opstellen en beheren besluitendossier

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding: Facility management
  • Je hebt ten minste 3 jaar ervaring op het gebied van Facilitair Management

Je kunt op deze vacature reageren tot en met 19/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 3 maanden
  • Met optie tot 1 maal 3 maanden verlenging
  • Een opdracht van 24 tot 40 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor