Functie

Wat ga je doen?

  • Je gaat het programmateam adviseren en bijdragen aan de doelstelling om te werken aan een sterke defensie- en veiligheidsindustrie, waarbij de potentie van Oost-Nederland als ‘machinekamer van defensie’ optimaal benut wordt
  • Je gaat het programmateam gevraagd en ongevraagd adviseren met betrekking tot het behartigen van provinciale belangen
  • Je gaat adviseren en bijdragen aan het versterken van de economische weerbaarheid, waaronder het vergroten van de militaire paraatheid, in Overijssel, met name in de koude fase ter voorbereiding op crises
  • Je gaat mee lezen, bijdragen en adviseren bij adviezen aan bestuur en politiek
  • Je gaat adviseren op en participeren in stakeholdermanagement met defensie, gemeenten, Oost-NL, regio’s, Rijk, Europa en overige publieke partners, inclusief relevante contacten uit eigen netwerk
  • Je gaat signaleren en adviseren over nieuwe defensie- en gerelateerde activiteiten binnen de provincie Overijssel
  • Je gaat deelnemen aan het wekelijkse programmateamoverleg en wanneer nodig aan het ambtelijk opdrachtgeversoverleg en bestuurlijk opdrachtgeversoverleg

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau
  • Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstelling
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij Defensie

Je kunt op deze vacature reageren tot 31/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris, of uurtarief als je ZZP’er bent 
  • Een opdracht van 6 maanden 
  • Met optie tot 2 maal 6 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 20-24 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Je levert tijdig en correct kwartaalrapportages, financiële overzichten en andere stuurinformatie op
  • Je verwerkt gegevens nauwkeurig in Excel en presenteert deze helder aan het MT
  • In de kwartaalgesprekken vervul je een faciliterende rol: je bespreekt hoe het gaat, waar verbetering mogelijk is en houdt het MT verantwoordelijk voor de gemaakte afspraken
  • Je ondersteunt het MT en de organisatie bij goed gefundeerde keuzes
  • Je beheert de loonsom van het Sociaal Wijkteam en volgt ontwikkelingen nauwgezet
  • Je analyseert afwijkingen en zorgt voor een doelmatige inzet van middelen
  • Je organiseert en leidt het maandelijkse bedrijfsvoeringsoverleg en bewaakt de financiële voortgang
  • Je ondersteunt het MT met informatie, inzichten en analyses om de formatie in lijn te brengen met het recent ontwikkelde formatiemodel
  • Je zorgt dat de formatieontwikkeling aansluit op de financiële taakstelling van het SWT
  • Je brengt scenario’s in beeld, signaleert knelpunten en voorziet het MT van de benodigde stuurinformatie
  • Je bent product eigenaar van de dataproducten op het gebied van bedrijfsvoering
  • Je zorgt dat deze producten actueel, betrouwbaar en goed bruikbaar blijven
  • Je stemt hierover af met de data-analisten van het SWT
  • Je bent onderdeel van de projectgroep voor het sturingsdashboard voor het MT en leidt het proces
  • Je bent nauw betrokken bij de ontwikkeling van een caseload dashboard voor medewerkers
  • De opdracht richt zich op continuïteit, beheer en het draaiende houden van bestaande processen
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor vragen over cijfers, bedrijfsvoering, data en rapportages
  • Je weet stevig te staan in de interactie met het MT terwijl je soepel meebeweegt met de dynamiek van de organisatie
  • Daarnaast realiseer je een sturingsdashboard voor het MT en ondersteun je bij het werken met caseloadnormering

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met het geven van (strategisch) advies op basis van financiële of managementinformatie bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij of voor een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het bouwen, beheren of ontwikkelen van dashboards en monitors in Excel
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en presenteren van rapportages zoals jaarplannen en kwartaalrapportages
  • Aantoonbare werkervaring met data-analyse of informatievoorziening

Je kunt op deze vacature reageren tot 25/12/25

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 7 maanden 
  • Met optie tot 4 maal 3 maanden verlenging 
  • Een opdracht van 24 uur per week 
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt 
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor 

Functie

Wat ga je doen?

  • Het zijn van adviseur op het gebied van huisvesting, vastgoed en (ver)huurdersvraagstukken; gevraagd en ongevraagd advies geven, als aanspreekpunt fungeren voor interne organisatie en  huurders en bijbehorende taken uitvoeren
  • Als adviseur een actieve bijdrage leveren aan de doorontwikkeling van de afdeling
  • Het overnemen en afronden van lopende projecten op het gebied van huisvesting en deelnemen aan nieuwe projecten vanuit de rol als adviseur (o.a. toegankelijkheid van het provinciehuis en optimaliseren parkeerfaciliteiten)

Functie-eisen

Wat heb je nodig?

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van vastgoed
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur huisvesting, vastgoed of (ver)huurdersvraagstukkenbij een overheidsinstelling

Je kunt op deze vacature reageren tot en met 17/12/2025

Aanbod

  • Een goed salaris
  • Een opdracht van 6 maanden
  • Met optie tot 1 maal 6 maanden verlenging
  • Een opdracht van 32 uur per week
  • Wij bieden je cursussen en trainingen aan via onze Alisitas Academy, waarbij je zelf kunt aangeven wat je nodig hebt en belangrijk vindt
  • Onze backoffice biedt ondersteuning in geval van incidenten. Zo sta je er niet alleen voor